2009年4月27日 星期一

地球毀滅密碼

. 2009年4月27日 星期一
0 意見

最近有一部西片叫地球毀滅密碼 (Knowing)故事講述1958年,一間小學在成立典禮上,安排當時的學生繪畫圖畫,放入時間錦囊,其中一位小女生投進一張寫滿數字的神秘紙條。50年後的今日,一班新生開啟時 間錦囊,神秘的數字紙條落到加納手中。加納的父親約翰教授 (尼古拉斯基治) 無意中發現連串數字竟準確地「預言」了過去50年的重大災難,包括災難發生的日期、傷亡人數和座標...

以上內容好像有點兒賣廣告,但現在世界上正在發生一場「世紀大瘟疫」,溫墨西哥爆發的豬流感疫情日益嚴重,死亡個案增至110宗,超過1600人出現病徵。北美洲多國期後發現多人染病,疾情擴散更加迅速世界衞生組織的專家,召開特別會議,討論是否提升警戒級別,應付豬流感擴散。

28/4/2009 01:12am
岩岩重網上新聞見到受豬流感肆虐的墨西哥,發生黎克特製6級地震,首都墨西哥城有明顯震動,建築物搖晃,羣眾走到街上避難,暫時未有傷亡及損毀報告。真是禍不單行!呢個咁動盪既世界,搵份工難可能保住條命仲難!

Read More »»

2009年4月25日 星期六

天水馬迷圍城

. 2009年4月25日 星期六
0 意見

馬會在天水圍舉行招聘會,招聘會招聘1500個職位卻吸引約11000人到場,馬會此計實是用得精明,一來可以以大慈善家身份幫助天水圍這個弱勢社區,二來可以為延長賽馬日增加籌碼,正所謂「買得大賠得大」用1500職位駁11000人的宣傳,真是厲害!對於住市區的失業人士要到天水圍上班就有如「天天去旅行,無雷公咁遠。」

Read More »»

2009年4月21日 星期二

18 萬 人 無 工 做 失 業 率 三 年 新 高 升 至 5.2%

. 2009年4月21日 星期二
0 意見

轉自蘋果日報

【 本 報 訊 】 本 港 最 新 失 業 率 再 攀 升 0.2 個 百 分 點 至 5.2% , 創 下 38 個 月 以 來 新 高 , 失 業 大 軍 增 加 到 18.72 萬 人 。 各 行 各 業 繼 續 萎 縮 , 建 造 業 更 是 重 災 區 , 失 業 率 達 到 多 年 未 見 的 雙 位 數 。 勞 工 團 體 擔 心 , 踏 入 5 、 6 月 大 批 學 生 「 一 畢 業 就 失 業 」 , 屆 時 失 業 率 勢 將 「 坐 6 ( % ) 望 7 ( % ) 」 。 記 者 : 黃 偉 駿

政 府 統 計 處 昨 日 公 佈 今 年 1 月 至 3 月 最 新 就 業 數 據 , 失 業 人 數 增 加 了 1.52 萬 人 至 18.72 萬 人 ; 失 業 率 升 至 5.2% , 較 上 一 季 增 加 0.2 個 百 分 點 , 回 復 到 05 年 11 月 至 06 年 1 月 水 平 , 是 38 個 月 以 來 最 高 。 最 新 就 業 不 足 率 則 維 持 在 2.1% 。


建 造 業 最 嚴 峻 失 業 率 11.2%


zoom

建 造 業 失 業 情 況 最 嚴 重 , 失 業 率 高 達 11.2% 。 區 民 傑 攝

總 就 業 人 口 再 減 少 5,500 人 , 跌 至 350.76 萬 人 ; 總 勞 動 人 口 則 增 加 9,800 人 , 升 至 近 369.5 萬 人 歷 史 高 位 。
各 行 各 業 人 浮 於 事 , 建 造 業 更 錄 得 雙 位 數 字 失 業 率 , 多 達 11.2% ; 至 於 住 宿 ( 酒 店 業 ) 、 運 輸 及 金 融 行 業 總 失 業 情 況 同 樣 嚴 峻 。 勞 工 及 福 利 局 局 長 張 建 宗 說 , 金 融 海 嘯 令 本 地 經 濟 與 勞 工 需 求 收 縮 , 本 地 出 口 貿 易 貨 值 連 續 四 個 月 錄 得 跌 幅 , 單 是 今 年 首 兩 個 月 已 下 跌 22% , 牽 連 了 建 造 業 與 旅 遊 業 。
他 說 失 業 率 短 期 內 有 上 升 壓 力 , 但 政 府 之 前 推 出 的 多 項 就 業 措 施 已 略 見 成 效 , 所 以 失 業 率 只 微 升 0.2 個 百 分 點 。 政 府 會 視 乎 情 況 在 年 中 推 出 其 他 針 對 性 紓 困 措 施 。
職 工 盟 立 法 會 議 員 李 卓 人 認 為 , 金 融 海 嘯 的 負 面 影 響 仍 未 全 面 浮 現 , 「  家 只 係 貨 運 、 出 口 同 運 輸 呢 啲 行 業 直 接 受 影 響 , 未 波 及 消 費 零 售 行 業 。 」 他 預 期 今 年 年 底 失 業 率 會 升 至 6% 。 職 工 盟 旗 下 的 貨 櫃 車 司 機 工 會 最 近 訪 問 184 名 從 業 員 , 有 多 達 26% 人 失 業 , 其 餘 即 使 有 工 開 , 也 超 過 94% 就 業 不 足 , 情 況 嚴 峻 。
工 聯 會 立 法 會 議 員 王 國 興 批 評 , 政 府 推 動 就 業 措 施 「 講 多 過 做 」 , 「 有 幾 多 真 係 幫 到 打 工 仔 ? 6 月 大 批 學 生 畢 業 , 一 畢 業 就 失 業 , 今 年 失 業 率 坐 6 ( % ) 望 7 ( % ) 。 」


學 者 : 去 到 8.5% 都 未 算 悲 觀

近 期 股 市 、 樓 市 均 見 回 升 跡 象 , 齊 齊 出 現 小 陽 春 。 任 職 私 人 投 資 機 構 的 經 濟 學 者 關 焯 照 預 期 , 本 港 失 業 率 今 年 底 會 見 頂 , 「 大 約 係 6% , 同 98 年 金 融 風 暴 差 唔 多 , 應 該 去 唔 到 沙 士 個 陣 咁 衰 。 」
不 過 , 中 文 大 學 財 務 學 系 副 教 授 蘇 偉 文 認 為 , 現 時 經 濟 環 境 仍 未 明 朗 , 「 失 業 率 不 斷 升 , 但 我 哋 去 酒 樓 飲 茶 仲 係 大 排 長 龍 ; 國 泰 航 空 要 推 無 薪 假 , 但 旅 行 團 報 名 好 多 爆 滿 。 」 他 說 美 國 的 經 濟 問 題 仍 未 解 決 , 所 以 還 未 看 到 經 濟 有 明 顯 復 蘇 跡 象 , 「 即 使 話 本 港 失 業 率 去 到 8.5% , 都 未 算 悲 觀 , 如 果 維 持 到 6% , 係 好 好 表 現 。 」
在 城 市 大 學 就 讀 工 商 管 理 三 年 級 的 梁 同 學 , 今 個 月 已 提 早 搵 工 , 寄 出 了 多 封 求 職 信 , 暫 時 未 有 回 音 , 「 有 啲 同 學 早 過 我 搵 , 寄 咗 十 幾 封 求 職 信 出 去 , 乜 嘢 聲 氣 都 冇 。 」 他 坦 言 會 漁 翁 撒 網 , 不 會 只 找 主 修 科 有 關 的 職 位 。



zoom


各 主 要 行 業 失 業 災 情

行 業 : 建 造 業
失 業 率 : 11.2%

行 業 : 零 售 、 住 宿 及 膳 食 服 務 業
失 業 率 : 6.6%

行 業 : 製 造 業
失 業 率 : 6.2%

行 業 : 運 輸 、 倉 庫 、 郵 政 、 速 遞 服 務 、 資 訊 及 通 訊 業
失 業 率 : 5.5%

行 業 : 進 出 口 貿 易 及 批 發 業
失 業 率 : 4.6%

行 業 : 金 融 、 保 險 、 地 產 、 專 業 及 商 用 服 務 業
失 業 率 : 3.6%

行 業 : 公 共 行 政 、 社 會 及 個 人 服 務 業 失 業 率 : 1.8%

註 : 上 述 為 09 年 1 月 至 3 月 臨 時 數 字
資 料 來 源 : 政 府 統 計 處


特 稿 : 只 引 用 經 季 節 性 調 整 失 業 率

政 府 每 次 公 佈 失 業 率 , 分 別 有 一 個 「 未 經 季 節 性 調 整 」 與 「 經 季 節 性 調 整 」 的 失 業 率 , 但 政 府 只 會 引 用 「 經 季 節 性 調 整 」 的 失 業 率 。 政 府 統 計 處 處 長 馮 興 宏 表 示 , 全 年 各 月 份 都 有 不 同 的 季 節 性 因 素 影 響 就 業 市 場 , 所 以 要 將 就 業 數 據 乘 以 因 子 , 減 低 全 年 就 業 數 據 的 差 距 。
以 過 去 9 年 的 首 季 、 即 1 至 3 月 份 為 例 , 經 季 節 性 調 整 後 的 失 業 率 , 均 高 於 未 經 季 節 性 調 整 的 失 業 率 約 0.1 個 百 分 點 , 今 年 亦 然 。
馮 興 宏 表 示 , 因 為 每 年 1 月 至 3 月 , 僱 主 傳 統 上 會 盡 量 刻 意 減 少 裁 員 , 所 以 統 計 處 會 將 失 業 率 乘 以 一 個 較 高 的 因 子 , 令 到 失 業 率 調 高 。


要 乘 以 一 個 「 因 子 」

至 於 每 年 暑 假 都 有 很 多 學 生 投 入 勞 工 市 場 , 馮 興 宏 說 : 「 好 多 其 實 只 係 搵 暑 期 工 , 但 如 果 佢 哋 搵 唔 到 嘢 做 , 喺 未 經 季 節 性 調 整 嘅 失 業 率 裡 面 , 都 會 界 定 為 失 業 , 令 失 業 率 上 升 。 」
馮 興 宏 指 出 , 這 些 只 屬 季 節 性 的 變 異 , 不 代 表 該 季 失 業 情 況 惡 化 , 為 了 令 失 業 率 更 能 反 映 勞 工 市 場 情 況 , 處 方 計 算 失 業 率 時 , 要 乘 以 一 個 「 因 子 」 ( factor ) , 以 撇 除 季 節 性 因 素 , 「 失 業 率 高 啲 嘅 日 子 , 我 哋 會 乘 一 個 低 啲 嘅 因 子 , 失 業 率 低 嘅 時 間 , 我 哋 會 乘 番 一 個 高 嘅 因 子 。 」

Read More »»

2009年4月19日 星期日

[舊聞新貼]設 計 師 $0 成 本   網 上 賣 tee

. 2009年4月19日 星期日
0 意見

MALLiD 是 一 個 賣 tee 的 網 站 , 它 同 時 能 滿 足 三 方 面 的 要 求 : MALLiD 網 站 老 闆 Jefferson 雖 然 不 懂 設 計 , 但 一 樣 有 tee 賣 ; 設 計 師 只 需 付 出 圖 案 設 計 , 就 可 以 到 這 開 店 賣 tee 做 生 意 ; 顧 客 可 以 買 到 更 多 款 式 的 tee 。 可 以 說 是 三 贏 的 局 面 !
MALLiD 網 站 由 八 月 開 業 至 今 , 已 有 350 位 設 計 師 來 開 店 , 更 多 達 3,500 款 tee 供 顧 客 選 擇 。 而 網 站 生 意 由 頭 一 個 月 不 足 1 千 元 , 到 11 月 已 有 12 萬 多 營 業 額 , 在 3 個 月 內 生 意 增 長 達 120 多 倍 , 可 見 MALLiD 的 賣 tee 方 式 絕 對 有 市 場 !

圖 左 起
Alex   40 歲   設 計 師 、 女 兒 Lap Lap   7 歲   小 二 學 生
開 店 約 2 個 月 , 賣 出 約 10 件 tee , 但 我 可 以 同 女 兒 一 齊 諗 點 樣 做 設 計 , 又 畀 機 會 佢 將 作 品 公 開 發 表 , 接 收 到 唔 同 人 意 見 。

阿 扁   26 歲   文 員
我 唔 識 設 計 , 只 識 用 Photoshop 執 相 , 主 打 造 BB tee , 客 仲 可 以 畀 自 己 BB 相 我 幫 佢 造 tee 。 我 用 MALLiD 4 個 月 , 已 賣 50 件 T 恤 , 賺 千 幾 蚊 。

Jefferson   28 歲   MALLiD 網 站 老 闆
我 提 供 一 個 網 上 平 台 畀 設 計 師 upload 圖 案 造 tee , 一 齊 合 作 做 生 意 賺 錢 。

Lowina   2x 歲   時 裝 設 計 師
之 前 有 諗 過 開 鋪 賣 tee , 呢 度 正 好 畀 個 機 會 我 試 市 場 反 應 。 由 9 月 中 開 業 至 今 , 已 賣 80 件 衫 , 賺 4 千 蚊 。

Philsy   27 歲   雜 誌 編 輯
不 過 呢 個 網 站 冇 英 文 版 , 我 唔 可 以 推 介 畀 外 國 朋 友 睇 , 而 且 圖 案 印 唔 到 黑 色 衫 上 , 局 限 設 計 。

記 者 看 過 一 個 叫 「 Tman 的 光 影 世 界 」 的 blog , 內 有 大 量 網 主 Tman 畫 的 圖 畫 , 旁 邊 還 有 一 條 連 結 寫 「 網 上 訂 購 Tman 設 計 的 tee , 請 進 」 , 記 者 覺 得 他 的 作 品 很 有 個 性 , 便 click 入 去 看 看 。 原 來 Tman 在 MALLiD 的 網 站 內 賣 tee , 這 網 站 其 實 是 個 交 易 平 台 , 任 何 人 都 可 以 上 去 開 店 , 不 需 任 可 費 用 , 只 要 上 載 文 字 或 圖 案 , 便 可 成 為 tee 上 的 圖 案 。 而 買 家 除 了 可 挑 選 不 同 款 式 的 tee 外 , 也 可 決 定 圖 案 印 在 tee 上 任 何 位 置 , 只 需 簡 單 幾 個 工 序 便 可 買 到 一 件 自 己 心 水 的 tee 。
MALLiD 負 責 製 作 tee 的 製 成 品 , 再 郵 寄 給 買 家 , 設 計 師 無 需 參 與 任 何 過 程 , 亦 不 用 與 買 家 聯 絡 , 只 要 在 他 的 設 計 售 出 後 , 便 有 錢 收 。 設 計 師 可 說 是 無 需 成 本 , 便 可 賺 到 錢 ; 網 站 則 靠 他 們 來 upload 設 計 , 就 可 做 生 意 , 雙 方 可 謂 互 惠 互 利 。

設 計 師 開 店 冇 限 制

Jefferson 在 火 炭 租 了 800 呎 地 方 做 製 tee 工 場 。
設 計 師 想 賺 幾 多 , 全 部 由 他 們 自 己 決 定 , MALLiD 老 闆 Jefferson 說 : 「 網 站 上 面 , 會 有 唔 同 tee 畀 顧 客 揀 , 每 款 tee 都 有 唔 同 價 錢 , 店 主 可 以 設 定 利 潤 係 件 tee 基 本 價 50% 、 100% 或 更 高 。 例 如 有 個 店 主 設 定 利 潤 係 100% , 當 客 人 揀 件 價 值 $45 tee , 顯 示 出 售 價 就 係 成 本 價 $45 加 店 主 利 潤 $45 , 但 買 家 要 件 白 tee 上 面 印 圖 案 , 熨 一 個 圖 要 再 加 $24 , 咁 顯 示 網 頁 上 賣 價 就 係 $114 。 然 後 買 家 可 以 用 銀 行 過 數 或 於 網 上 用 信 用 咭 付 款 , 當 MALLiD 收 到 錢 後 , 便 會 將 $45 利 潤 傳 入 設 計 師 戶 口 。 」 而 MALLiD 的 利 潤 來 自 印 在 tee 上 的 熨 畫 費 、 加 工 費 等 。
設 計 師 只 要 在 MALLiD 網 站 內 將 圖 案 上 傳 , 便 可 完 成 開 店 程 序 , 他 們 又 有 私 人 留 言 版 , 可 以 與 其 他 店 主 及 買 家 進 行 交 流 , 亦 像 Yahoo!blog 一 樣 , 店 主 可 以 互 相 成 為 聯 盟 , 又 可 以 將 宣 傳 訊 息 透 過 電 郵 傳 給 朋 友 , 作 自 我 宣 傳 。
近 年 香 港 流 行 出 產 本 地 自 家 設 計 , MALLiD 的 出 現 , 正 好 為 一 班 想 賣 自 家 tee , 但 怕 責 貨 兼 怕 捱 貴 租 的 設 計 師 服 務 , 吸 引 了 本 地 不 同 年 齡 層 的 人 成 為 店 主 , 可 以 說 是 任 何 人 有 創 意 就 可 以 來 做 生 意 。 好 像 今 年 只 有 14 歲 的 中 三 學 生 阿 生 也 是 MALLiD 店 主 之 一 , 「 我 由 小 學 開 始 畫 畫 , 之 前 已 經 諗 過 將 自 己 畫 印 tee 上 面 賣 , 不 過 冇 途 徑 , 自 從 知 道 有 MALLiD 後 , 就 決 定 加 入 。 」
而 40 歲 的 Alex 更 與 7 歲 的 女 兒 Lap Lap 合 作 , 把 他 們 一 起 創 作 的 故 事 《 Zoo Zoo Kids 》 中 的 角 色 , upload 上 MALLiD 變 成 tee 上 的 圖 案 。

向 往 自 由 不 愛 打 工
Jefferson 不 愛 受 管 束 , 所 以 19 歲 獨 自 到 英 國 流 浪 了 一 年 。
今 年 28 歲 的 Jefferson , 中 五 會 考 只 得 2 分 , 由 於 他 性 格 向 往 自 由 , 所 以 畢 業 後 去 了 做 地 盤 , 用 1 年 時 間 儲 了 3 萬 元 , 19 歲 時 便 以 讀 書 為 藉 口 , 去 了 英 國 流 浪 一 年 , 回 港 後 做 過 機 場 保 安 , 但 仍 然 嫌 工 作 困 身 , 自 02 年 開 始 轉 做 客 貨 車 司 機 , 當 接 到 order 便 負 責 搬 貨 , 月 入 萬 多 元 , 「 我 唔 想 打 工 , 唔 鍾 意 俾 人 管 , 淨 係 想 做 老 闆 , 因 為 我 冇 特 別 技 能 , 有 諗 過 開 可 以 特 許 經 營 鋪 頭 , 好 似 報 紙 檔 、 7-11 同 巴 黎 咖 啡 等 。 本 以 為 開 7-11 只 十 幾 萬 , 點 知 問 清 楚 先 知 最 少 要 七 十 幾 萬 , 冇 咁 多 錢 做 迫 住 放 棄 , 所 以 轉 做 客 貨 車 司 機 , 都 算 係 自 己 做 老 闆 。 」
想 出 這 個 交 易 平 台 概 念 , 他 說 是 來 自 06 年 的 「 巴 士 阿 叔 事 件 」 , 「 陣 時 有 位 朋 友 傳 電 郵 話 有 印 住 『 未 解 決 』 等 字 樣 tee , 我 都 想 買 番 一 件 。 後 畀 我 搵 到 呢 件 tee 銷 售 點 , 係 來 自 一 個 美 國 網 站 , 有 個 香 港 人 將 『 未 解 決 』 個 字 upload 上 網 , 可 以 畀 人 揀 造 tee 上 圖 案 , 設 計 者 只 係 提 供 設 計 圖 案 就 可 以 做 生 意 , 網 站 亦 唔 使 提 供 設 計 就 有 賣 。 我 記 得 件 tee 賣 約 $200 港 幣 , 但 郵 費 都 要 百 幾 蚊 , 郵 費 太 貴 , 香 港 人 未 必 會 去 幫 襯 , 但 呢 個 營 運 模 式 好 新 好 吸 引 , 本 地 郵 費 又 平 好 多 , 覺 得 香 港 搞 應 該 有 得 做 。 」
加 上 搬 運 是 勞 動 工 作 , 經 常 出 汗 便 常 要 買 tee 替 換 , 「 我 多 數 去 花 園 街 買 tee , 價 錢 約 $80 , 但 tee 設 計 冇 乜 個 性 。 我 覺 得 好 多 人 同 我 一 樣 , 唔 想 畀 太 貴 價 錢 , 但 又 想 買 到 特 別 同 自 己 口 味 tee , 令 我 對 製 作 MALLiD 更 有 信 心 , 所 以 同 屋 企 人 借 錢 開 呢 個 網 站 。 」

賣 tee 必 知 6 大 要 點
Jefferson 不 懂 做 網 站 , 在 06 年 中 開 始 找 朋 友 幫 忙 , 花 了 約 1 年 的 時 間 來 製 作 。 至 07 年 初 開 始 找 廠 房 及 tee 、 印 刷 機 器 等 貨 源 , 但 Jefferson 並 冇 經 營 服 裝 生 意 的 經 驗 , 在 找 貨 源 時 都 多 次 撞 板 , 以 下 是 他 的 創 業 經 驗 。

1. 大 陸 貨 冇 保 證
不 用 懂 得 設 計 圖 案 , 只 upload 文 字 到 MALLiD 也 可 成 為 tee 上 的 圖 案 。
Jefferson 想 減 輕 成 本 , 便 從 廣 州 、 東 莞 批 發 市 場 內 約 30 間 批 貨 商 中 買 tee 回 港 試 印 製 效 果 , 印 好 後 又 試 洗 濯 後 會 否 變 形 , 終 於 找 到 一 間 效 果 較 滿 意 的 , 「 我 用 $10,000 訂 男 女 裝 各 400 件 tee , 每 件 tee 成 本 約 十 幾 蚊 。 最 初 驗 1 、 2 件 tee 以 為 冇 問 題 , 點 知 返 到 香 港 至 發 現 批 貨 有 走 線 、 衫 袖 車 得 唔 完 整 等 問 題 。 間 鋪 仲 唔 肯 換 貨 , 結 果 成 批 tee 有 9 成 唔 用 得 。 」
其 後 Jefferson 移 師 到 深 水 入 貨 , 但 都 發 覺 有 貨 品 參 差 問 題 , 結 果 他 在 深 水 找 到 另 一 個 批 發 商 , 每 件 tee 成 本 價 卻 要 三 十 多 元 , 「 最 少 要 入 500 件 , 但 見 佢 品 質 最 好 , 所 以 唔 介 意 成 本 最 貴 都 同 佢 入 貨 , 因 為 靚 質 tee 先 至 會 印 到 好 效 果 。 」

2. 中 碼 需 求 最 多
自 網 站 經 營 3 個 月 以 來 , 單 是 10 月 已 賣 出 約 7 百 件 tee , Jefferson 得 出 一 個 統 計 數 字 , 原 來 男 女 裝 均 以 中 碼 最 多 人 買 。 男 女 裝 尺 碼 比 例 : 男 裝 細 碼 佔 30% 、 中 碼 佔 一 半 、 大 碼 佔 20% ; 女 裝 細 碼 佔 20% , 中 碼 佔 40% , 大 碼 佔 40% 。 「 其 實 好 多 女 仔 都 會 揀 男 裝 細 碼 size , 貪 冇 咁 貼 身 。 」

3. 美 國 訂 熨 畫 紙
由 MALLiD 賣 出 的 tee 全 由 Jefferson 親 手 製 作 , 並 用 熨 畫 機 將 印 了 設 計 圖 的 熨 畫 紙 移 印 到 tee 上 , 「 最 初 只 係 本 地 書 局 買 熨 畫 紙 試 , 點 知 熨 好 張 熨 畫 紙 後 會 留 番 個 框 件 tee 上 面 , 效 果 好 差 。 後 來 我 再 去 美 國 網 站 訂 熨 畫 紙 , 總 共 試 約 20 款 紙 , 又 要 試 唔 同 溫 度 同 壓 力 後 , 至 試 到 效 果 。 」 原 來 熨 畫 機 亦 有 講 究 , 最 初 Jefferson 花 了 3 千 多 元 在 大 陸 買 機 , 回 來 後 試 過 效 果 才 知 原 來 熨 板 熱 力 分 布 不 均 勻 , 影 響 效 果 , 「 結 果 都 係 香 港 買 機 , 用 2 萬 幾 蚊 。 」

4. 租 printer 唔 使 買
「 用 將 圖 案 印 熨 畫 紙 上 打 印 機 , 售 價 要 十 幾 萬 , 所 以 我 選 擇 租 機 , 每 個 月 約 5 千 蚊 。 租 機 都 唔 平 , 但 驚 1 、 2 年 後 技 術 有 改 變 , 到 時 部 機 都 落 後 , 可 以 租 部 新 款 。 」

5. 郵 寄 好 過 速 遞

現 時 Jefferson 仍 有 繼 續 做 搬 運 , 開 MALLiD 算 是 幫 自 己 找 多 一 條 出 路 。
買 家 在 訂 貨 後 , 可 選 擇 平 郵 、 掛 號 等 方 法 收 貨 , 「 最 初 想 搵 速 遞 送 貨 , 但 速 遞 只 送 去 工 業 區 。 但 我 好 多 客 都 係 想 送 貨 到 屋 企 , 所 以 最 後 揀 去 郵 局 寄 貨 , 成 本 仲 平 。 如 果 客 人 揀 平 郵 , 郵 費 由 我 負 責 , 穩 陣 人 會 揀 掛 號 , 但 $13 掛 號 費 就 由 買 家 畀 。 」

6. 靠 blog 做 宣 傳
MALLiD 在 07 年 8 月 開 始 營 業 , Jefferson 透 過 Yahoo!blog 這 個 媒 介 , 將 網 站 宣 揚 開 去 , 像 Tman 也 說 最 初 是 MALLiD 主 動 在 blog 上 聯 絡 他 。 網 站 開 業 3 個 月 已 有 350 間 店 成 立 , 總 共 有 3 千 多 個 圖 案 設 計 供 顧 客 選 擇 。 對 於 購 買 者 來 說 , 一 次 過 就 能 看 到 數 百 個 不 同 風 格 的 tee , 選 擇 夠 多 , 難 怪 其 11 月 生 意 額 能 突 破 12 萬 。

設 計 師 開 店 流 程
1.
2.
3.
1. 到 MALLiD 網 站 內 選 擇 「 我 要 開 店 」 的 icon 後 , 會 去 到 一 個 可 以 讓 你 自 由 上 載 圖 片 、 文 字 或 選 擇 圖 案 的 版 面 。

2. 進 入 edit tee 的 選 項 版 面 後 , 設 計 師 可 預 覽 tee 效 果 , 這 時 最 重 要 是 設 定 自 己 的 利 潤 百 分 比 , 例 如 記 者 設 定 要 造 女 裝 直 身 圓 領 短 袖 tee , 其 基 本 價 是 $49 , 設 定 利 潤 是 50% , 即 賣 出 時 可 賺 $24.5 , 如 設 定 要 賺 200% , 賣 出 便 可 賺 $98 。

3. 如 果 未 登 記 成 為 會 員 , 這 時 便 要 做 登 記 。 並 輸 入 商 店 名 等 資 料 後 , 記 者 的 個 人 店 鋪 便 成 立 , 上 面 放 了 剛 才 設 計 的 tee , 由 登 記 至 開 店 可 在 10 分 鐘 內 完 成 。

顧 客 買 tee 流 程
1.
2.
3.
1. 在 選 擇 好 合 心 水 的 圖 案 後 , click 進 頁 內 , 買 家 又 可 以 依 自 己 喜 好 edit tee 的 款 式 , 可 以 選 長 或 短 袖 的 tee 款 , 並 可 以 選 擇 將 圖 案 印 在 tee 上 的 不 同 位 置 , 完 成 後 就 會 顯 示 你 要 付 的 價 錢 。

2. 然 後 可 以 確 認 訂 單 並 輸 入 郵 寄 資 料 , 如 選 擇 平 郵 , 買 家 不 用 付 郵 費 , 而 貨 品 約 需 10 個 工 作 天 才 送 到 。

3. 可 以 即 時 用 信 用 咭 於 網 上 付 款 , 付 款 後 交 易 便 完 成 。

開 業 成 本 (07 年 8 月 )
廠 房 租 金 : 18,000 ( 2 個 月 按 金 +1 個 月 上 期 )
機 器 : $50,000
入 貨 : $25,000
裝 修 及 雜 費 : $8,000
網 站 製 作 : $320,000
合 共 : $421,000

每 月 營 業 額 (07 年 11 月 )
營 業 額 : $128,000
與 設 計 師 拆 帳 : $16,000
網 站 營 運 : $6,000
租 金 : $6,000
入 貨 : $48,000
人 工 : $20,000 ( 包 括 Jefferson 及 3 名 員 工 )
盈 利 : $32,000
MALLiD 網 址 : www.mallid.com

印 tee 有 法
數 碼 打 印 價 錢 較 貴 , 但 JJT 的 發 展 經 理 Vine 說 其 最 大 優 點 是 可 以 印 在 不 同 顏 色 的 tee 上 面 , 而 且 一 般 布 料 可 打 印 到 1440dpi , 質 素 高 過 只 可 以 印 刷 到 100dpi 的 絲 網 印 刷 好 多 , 在 今 年 3 月 才 有 這 項 服 務 提 供 。
Jefferson 自 設 工 場 及 機 器 製 作 tee , 但 記 者 找 到 間 專 做 數 碼 打 印 的 公 司 「 JTT 」 , 只 要 是 棉 質 物 料 , 就 可 幫 客 人 印 上 圖 案 , 而 且 只 印 一 件 亦 冇 問 題 。 雖 然 每 件 印 刷 成 本 較 貴 , 但 可 免 除 熨 畫 紙 、 熨 畫 機 及 printer 的 成 本 , 和 試 印 的 時 間 。 對 於 想 學 MALLiD 開 網 站 賣 tee 的 人 , 大 可 考 慮 這 種 製 tee 方 法 。
數 碼 打 印 可 印 於 白 、 黑 及 螢 光 色 的 tee 上 , 解 決 了 MALLiD 用 熨 畫 印 tee , 無 法 印 在 黑 色 衣 服 上 的 缺 點 。

數 碼 打 印 資 料
適 用 於 : 棉 、 帆 布 及 斜 紋 布 等 tee 、 袋 及 枕 頭 袋
可 印 刷 尺 寸 : 10.5 吋 × 17 吋
價 錢 : 如 自 備 tee , 單 一 件 印 刷 費 為 $70 , 若 超 過 12 件 , 則 $66 一 件 ; 在 JTT 購 買 tee 再 進 行 印 製 , 每 件 只 需 再 加 $30 。
查 詢 : JTT Workshop 觀 塘 開 源 道 72 號 地 下 C 座 / 2342 0185

28-11-2007

Read More »»